środa, 2 kwietnia 2014

Szanuj każdego

Źródło:Polityka Globalna
Kocham ludzi. Naprawdę. Nie to, że moich bliskich, nie wybranych. Kocham każdego człowieka. Mamę, tatę, siostrę, przyjaciół, ale także pana na ulicy, który zbiera puszki po koszach, tę ładną dziewczynę ze szkoły i tę dziewczynę, która zawsze siedzi sama pod klasą, tego "cwaniaka" z kastetem w ręku i tego "metala" zza zamku. Moja miłość jest skromna. Ja nie jestem, więc skupmy się na miłości. Moja miłość polega na szacunku. Na poszanowaniu życia i zdrowia każdego człowieka. Niestety dla mnie byłoby to mało. Lubię pomagać i "usprawiedliwiam" to miłością. Uwielbiam nieść pomoc obcym ludziom. Określenie obcym, to nie przypadek. Znacznie bardziej sprawia mi przyjemność zrobienie czegoś dobrego lub pomoc obcej osobie niż bliskim. Czemu? Bo ludzie obcy bardziej to doceniają. Wybaczcie, ale taka jest prawda. To nie "wasza" wina. Po prostu każdego człowieka porusza najbardziej pierwszy raz. Pierwszy pocałunek, pierwszy samochód, itp. tak samo jest z otrzymaniem pomocy. Uwielbiam ten uśmiech człowieka, któremu właśnie udało mi się pomóc. To taki ułamek sekundy, gdy obcy człowiek poczuł dzięki mnie szczęście. Te ułamki dają mi sporą siłę napędową. Dlatego mówię Ci. Kochaj ludzi, kochaj każdego człowieka. Nie jak Bóg, bo nikt nie potrafi kochać jak On. Kochaj jak człowiek miłosierny. Pewnie się zastanawiasz co z tymi, którzy Cię denerwują, z tymi którzy codziennie sprawiają, że wracasz zły i zmęczony do domu. Moja rada? Nie rób nic. Nie wspominaj o nich w myślach, nie patrz na nich, olej ich. Lepsze to, niż żebyś ich w myślach lub co gorsze w towarzystwie innych obgadywał lub obrażał. Czasem takie "olanie" bardziej świadczy o szacunku i miłości, niż cokolwiek innego. Kochaj ludzi. Jestem przykładem, że można. 


"Czas ucieka przez palce pora wstać walcz nie zwlekaj
Finalny sukces zapewni wybór oręża,
Zwycięscy wybrali hasło "Zło dobrem zwyciężaj"
Czas zresetować własny system wartości
Bóg, Honor, Ojczyzna - jak w czasach Solidarności
Są wartości których w złotówkach nie zmierzysz,
I są ci co są im wierni do końca, tak jak ksiądz Jerzy:

"Za prawdę trzeba cierpieć, jestem przekonany ze to co robię jest słuszne, dlatego jestem gotowy na wszystko""

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz